Ćwiczenia na mięśnie brzucha

fit-1068005_1280

Płaski, umięśniony brzuch to nie tylko zasługa ćwiczeń, ale też odpowiedniej diety. Jakie jednak ćwiczenia dają najlepsze rezultaty? Odpowiedź jest prosta. Wszystkie ćwiczenia, które są wykonywane na podstawie podstawowych brzuszków, doskonale angażują mięśnie brzucha, na przykład zwykłe spięcia brzucha przy zgiętych w kolanach nogach, należy pamiętać, aby ręce nie były skrzyżowane za głową powinny znajdować się za uszami, a łokcie należy ułożyć tak, aby były poza zasięgiem wzroku. Do tego dołączyć można skręty w barkach, tak aby prawy łokieć kierował się do lewego kolana i na zmianę. Doskonałą pozycją na ćwiczenia mięśni brzucha jest pozycja pompki, dodatkowo angażujemy wtedy wiele innych partii mięśni. W tej pozycji możemy na przykład wykonywać ćwiczenia na utrzymywanie równowagi przy podnoszeniu prawej ręki i lewej nogi i na przemian lub na zgiętych łokciach podnoszenie wyprostowanych nóg, pamiętać należy, aby robić to mięśniami brzucha. Świetne rezultaty dają też wszelakiego rodzaju podnoszenia nóg, nożyce czy utrzymywanie nóg na wysokości bioder w pozycji leżącej na brzuchu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *